بدنسازی و تناسب اندام

بدنسازی و پرورش اندام ،سلامتی و تندرسی و افزایش و کاهش وزن

ساخت باسن بزرگ و برجسته

ساخت باسن بزرگ و برجسته

داشتن باسن بزرگ و برجسته همواره یکی از علایق خانم ها و آقایان بوده و هست و امروز تمرینات عالی برای بزرگتر کردن باسن را آماده کرده ایم.

باسن یا گلوتئال ها، در واقع از یک گروه عضلانی سه بخشی یعنی سرینی بزرگ، میانی و کوچک ساخته شده اند. همسترینگ (پشت ران) و کشندۀ پهن نیام همه نقش بزرگی در بزرگ کردن باسن و محافظت از آن در برابر هر آسیبی، بازی می کنند. گلوتئال های قوی و همسترینگ انعطاف پذیر به حفاظت از زانوها و  پشت کمک می کند! برای تقویت عضلات برخورداری از یک برنامه تناسب اندام ۶-۳ در هفته فکر خوبی است. با این حال، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید در روزهای دیگر تمرین داشته باشید. در اینجا به چند حرکت از ورزش های مؤثر برای داشتن باسن هایی بزرگ و  برجسته کردن باسن اشاره می کنیم.

 

توجه : لطفا” قبل از انجام حرکات بدن را گرم کنید.

 

تمرین حرکت پا از کنار

 

 

این تمرین برای بزرگ کردن  و پهن کردن باسن بسیار مؤثر است. برای اجرا، مانند تصویر قرار بگیرید، دست‌ها باید مستقیم زیر کتف باشند. سپس پای چپ را در حالی که از زانو خم است، به آرامی رو به کنار و بالا تا حد باسن حرکت دهید. یک مکث کوتاه داشته باشید و به موقعیت اول برگردید. این حرکت را می توانید در ۱۵ تکرار برای هر پا ۳ بار انجام دهید.

 

تمرین ددلیفت رومانیایی

چگونه باسن هایی بزرگ و برجسته داشته باشید

 

 

پاهای خود را به اندازه عرض شانه از هم جدا کرده و بایستید، زانوها را کمی خم کرده و دمبل های نسبتا” سنگین را در هر دست نگه دارید. می توانید از وزنه های ۶-۴ کیلوگرم برای تمرین استفاده کنید. اگر این تمرین را به درستی انجام دهید، عضلات سرینی خصوصا” سرینی بزرگ و همسترینگ (پشت ران) را تقویت می کند.

افراد مبتدی ها برای اینکه به ستون فقرات و کمر شما آسیب وارد نشود، توصیه می کنیم از وزنه های ۴-۲ کیلوگرمی استفاده کنید.
 

خم شوید و به آرامی وزنه ها را پایین بیاورید. پشت تان را خم نکنید! پشت باید در حالت خنثی و مسطح بوده و حتی کمی قوس نداشته باشد. وزنه ها را تا زمانی که در پشت زانو احساس کشش می کنید پایین بیاورید، سپس به آرامی بالا رفته و به حالت شروع برگردید.

این حرکت را ۲۵-۱۲ بار انجام دهید. برای تنوع شما می توانید با وزنه های ۴ یا ۶ کیلوگرمی شروع کنید و با کاهش تعداد دفعات وزنه ها را سنگین تر کنید به همین دلیل به این تمرین نام ” هرمی” داده اند. در ضمن با مکث ۳۰-۶۰ ثانیه می توانید دور جدیدی شروع کنید. نفس عمیق بکشید و با تمرکز به ناحیه باسن فشار وارد کنید.

 

ددلیفت دمبل یک پا

 

 

مانند حرکت بالا قرار بگیرید، سپس خم شوید و همزمان پای راست را به عقب ببرید (تا جایی که پا، راست و صاف شود) و دست‌هایتان را رو به جلو و پایین حرکت دهید. این حرکت را ۳ بار و برای هر پا ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید.
 

اسپلیت اسکوات

 

 

با یک پا روی نیمکت و پای دیگر روی زمین بایستید. مچ پا باید در یک زاویه ۹۰ درجه نسبت به زانو قرار گیرد. این حرکت موجب تقویت باسن، همسترینگ، چهارسر ران و عضلات ساق پا می شود. ۸-۱۲ بار این تمرین را تکرار کنید. اگر قدرت و تعادل داشته باشید در هر دست وزنه های ۴ یا ۶ کیلوگرمی حمل کنید. وقتی وزنه ها را بالا می برید نفس عمیق بکشید و به پاشنه ی پای ایستاده فشار وارد کنید. هرگز زانو را قفل نکنید!
 

لگد به عقب

 

این تمرین تقویت کننده و برجسته کننده عضلات باسن می باشد. بدونه وزنه هم می توانید نتیجه دلخواه را بگیرید. به حالت چهار دست و پا قرار بگیرید و یک پای خود را به قفسه سینه نزدیک کنید، پس از آن پا را به سمت سقف پرتاب کنید(لگ بزنید). پا را از سطح باسن بالاتر نبرید تا از کشش بیش از حد عضلات پشت و صدمه به آن ها جلوگیری کنید. ۲۵ بار این تمرین را برای هر سمت بدن تکرار کنید و در حین انجام حرکت نفس عمیق بکشید.

 

اسکوات

 

 

اسکوات یکی از بهترین حرکات برای تقویت عضلات ران و باسن است.

این حرکات را می توانید بدون وزنه و مطابق تصویر انجام دهید. برای اینکه در انجام حرکت دچار اشتباه نشوید از یک صندلی استفاده کنید.

مقداری از صندلی فاصله بگیرید، دست ها را بالا آورده و سپس به آرامی باسن را رو به عقب دهید و پایین بروید، در ابتدا تماس با صندلی ایرادی ندارد، اما وقتی که شما نحوه انجام حرکت را یاد گرفتید، سعی کنید تماسی با صندلی نداشته باشید، سپس به آرامی به موقعیت اول برگردید. این حرکت را در ۳ ست (مرحله) و هر بار با ۱۵ تکرار انجام دهید.

 

بلند کردن پا از کنار

 

 

چگونه باسن هایی بزرگ و برجسته داشته باشیداین حرکت روی عضلات کنار باسن تأثیر دارد و باعث می شود کنار باسن خالی به نظر نرسد چرا که عضلات کناری را تقویت کرده و باعث رشد آن می شود. گذشته از اینکه روی عضلات باسن نقش دارد در تقویت عضلات ران نیز مؤثر است. این حرکت را می توانید مانند شکل زیر انجام دهید، یا کش ورزشی را دور هر دو پا حلقه کرده و با ایجاد مقاومت برای نتیجه بهتر انجام دهد همچنین می توانید وزنه های مخصوصی که دور پا بسته می شود را به کار ببرد. این حرکت در باشگاه نیز به وسیله دستگاه سیم کش به صورت ایستاده انجام می شود.

مانند حرکت به پهلو به دراز بکشید و پاها را روی هم قرار دهید، با دم ( نفس کشیدن) پا را بالا ببرید و به آرامی با بازدم ( بیرون دادن نفس) پا را به موقعیت اول برگردانید. این حرکت را در ۳ ست و با ۱۵ تکرار برای هر پا انجام دهید.


 

۱-بر مصرف پروتئین بالا تمرکز کنید

پروتئین برای رشد و توسعه عضلات ضروری است، بنابراین مصرف به مقدار کافی پروتئین ضروری است، چرا که پروتئین در کنار ورزش در افزایش قطعی اندازه عضلات باسن موثر خواهد بود. منابع سالم پروتئین شامل تخم مرغ، سینه بدون پوست مرغ، ماهی آزاد، ماهی تن، پنیر، بوقلمون، لوبیا، حبوبات، گوشت گاو بدون چربی، و آجیل سویا است.

 

۲- نوع مناسب از کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را انتخاب کنید

بسیاری از رژیم های غذایی بر قطع مصرف کربوهیدرات و چربی تأکید دارند، اما بهتر است کربوهیدرات های ساده و قندهای مصنوعی را حذف کنید و چربی‌های سالم مصرف کنید، حذف کردن چربی‌های مفید به هیچ وجه کار صحیحی نیست. کربوهیدرات‌های سالم شامل کوینولا، سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای، جو دو سر  و نان غلات کامل است.

منابع چربی‌های سالم که می‌تواند به کم کردن وزن و عضله سازی باسن شما کمک کند شامل روغن ماهی، روغن زیتون، روغن بادام، آجیل و بادام زمینی هستند.

 

 

  • رضا
    این حرکات بیشتر برای خانم ها بود برای آقایون هم بزارین دا
  • نسیم کلهر
    آیا برای افراد متاهل هم میشه استفاده کرد؟
    پاسخ:
    بله مشکلی نیست
  • پتی مرجان
    خیلی عالیه من قبلا برنامه گرفته بود و نتیجه گرفتم و دارم ادامه میدم
  • رزا
    این حرکت اسکوات تو تمام برنامه هاتون وجود داره معلومه حرکت مفیدیه
  • حمید
    چرا دیگه در مورد استرویید ها مطلب نمیزارین؟
    پاسخ:
    به زودی قرار میدیم کمی مشکلات باعث وقفه شد شرمنده
  • هاجر
    سلام تشکر خوب بود
    آیا رابطه آنال باعث بزرگ شدن میشه ؟ من شوهرم خیلی میگه بزرگ میکنه ولی تاثیری ندیدم
    پاسخ:
    برای اطلاعات بیشتر میتونید مقاله نزدیکی از پشت ( رابطه آنال ) و سایز باسن رو مطالعه کنید.
  • سمیه رضایی
    عالیه من حدود 3 ماهه برنامه دادین دارم کار میکنم و نتیجه گرفتم هرچند کم ولی خوب بوده باسنم اومده بالاتر و خط افتاده
  • خجسته
    سلام
    من قبلا با دوست پسرم رابطه سکس آنال داشتم الان باسنک شل شده و انگاری افتاده ولی سایزش بزرگ شده
    چیکار میتونم بکنم؟
    پاسخ:
    در قسمت تمرینات میتونید برنامه برای سفت و برجسته شدن رو مطالعه کنید
  • سوال
    با سکس میشه کونو بزرگ کرد؟ من زنم کونش کوچیکه
  • مهسا
    عالی بود تشکر
    تو پیج اینستاتون هم مطلب بزارین
  • جمال
    تمرینات عادی وروزانه بود
    حرف ای بزارین
  • مهدیه
    آیا راسته میگن هم رابطه آنال داشته باشی هم تمرین کنی زودتر باسنت رشد میکنه؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی